Har bestämt att från och med imorgon, andra april, ska jag inte äta något godis, kakor (fika) eller dylikt på en månad. Kommer bli skitsvårt men jag ska klara det, har klarat det förr. Känner att jag inte längre äter godis och kakor för att jag tycker det är gott utan bara för att jag har ett sånt sug efter det och äter det utan att tänka. Måste sluta och sen börja äta med måtta. Inte för att jag är överviktig eller liknande men det är inte nyttigt med sötsaker och känner att jag börjar tappa kontrollen och äcklas över mig själv så likabra att försöka sluta äta det. Kommer vara så stolt när, och om, jag klarar uppehållet. Detta är nämligen något som är jättesvår för mig och den första o andra veckan kommer bli jättetuffa men vet att när jag klarat denna månad helt utan sötsaker kommer min självkänsla få en jättekick och jag kommer känna mig awesome! :)
 
Har världens största skål med godis här hemma nu efter påsk, är lätt några kilo godis i, någon som vill ha? Känns onödigt och slösaktigt att slänga det, det är ju inget fel på det x)
 
 

Kommentarer

  • nicole kestola säger:

    gott med godis!!

    Svar: Det är för gott med godis x)
    -

    2013-04-01 | 21:53:06
    Bloggadress: http://nikkki.se

Kommentera inlägget här: