Som ni kanske redan vet så har jag ju ett uppehåll från godis, kakor och andra sötsaker fram tills början av maj. Har klarat ungefär halva tiden nu och det är så svårt!! Idag har jag tänkt på chokladbollar, arracksbollar, kakor och godis typ majoriteten av dagen. Har verkligen kämpat med att hålla mig ifrån frysen här hemma som är full av godsaker. Lovar att hade inte Eldar varit här nu ikvällså hade jag nog öppnat den och lindrat sockerbehovet. Har sån fruktansvärd craving efter nåt sött just nu, skojar inte det är typ helt kaos inuti mig och mitt humör är i botten. 
 
Jag är en sån där riktigt svensk person, om man kan säga så, som ÄLSKAR att fika och jag har en familj som också älskar att fika - till exempel så är elvakaffe med en kaka till en näst intill självklarhet och det kvittar vilken tid på dygnet jag plingar på hos farmor så sätter hon på kaffe och tar fram bullar och kakor. Jag kan säga att fika har en stor plats i mitt hjärta, skulle kunna leva utan godis men inte fika, därför är det så träligt nu o stta o bara dricka kaffe när jag "fikar" med familj och vänner... 
 
Kan riktigt känna lukten, smaken och känslan av en riktigt god kaka, jag blir tokig. Jag trodde första veckan utan sötsaker skulle bli svårast men det var inte så farligt, det hade ju precis varit påsk med mycket godsaker, godis och så, antar att det var en bidragande faktor. 
 
För stunden känns det som jag aldrig kommer kunna klara det månaden ut, haft svårt bara att klara den här dagen - men jag ska klara det, måste vara envis och bevisa för mig själv att jag kan fullfölja saker även att det är så svårt och så lätt att ge efter för suget. Nu blir det sängen  och så länge jag inte går upp och äter kakor i sömnen så är jag imon en dag närmare mitt mål - måste tänka positiva tankar!
 
Titta - inte röra! Har ju något att se fram emot, positiva tankar o kämpar på x)
 
 
 
 

Kommentarer

  • MissNosebleed- En av Sveriges största Alternativa Konstblogg! säger:

    sv: Aw tackar så mycket! :3
    Kramar Louise Nosebleed!

    2013-04-18 | 18:55:04
    Bloggadress: http://missnosebleed.blogg.se
  • Anonym säger:

    Du är super, super duktig!!!! Hade jag aldrig klarat, precis som du säger så är fikat kultur i vår familj, heligt liksom! O då inte bara en slät kopp kaffe, utan nåt sött till! Men du klarar det, du är ju envis, du är väl en Norrbinare:) kram mam

    Svar: Åh vad söt du är mamma :))
    -

    2013-04-18 | 21:01:44

Kommentera inlägget här: