Kom just hem från Flugebo, åkte dit efter jobbet för o meta lite med pappa - perfekt väder för det idag. Var där ute vid klockan åtta och då gick vi direkt ner till sjön. Kvart i tio så kände vi att det var dags att dra oss då våra magar började kurra. Sjön suger säjer de ju. Tycker två o en halvtimme är en ambitiös tid på sjön så anser att vi var värda lite varma mackor och te inne i värmen då :) Lägger ut fler bilder från metet imon, ni får ett smakprov ovan. Nedanför har jag gjort en dagssammanfattning som jag kom på i bilen på vägen hem haha Nu ska jag gå o lägga mig, imorgon är en ny dag - Godnatt världen 
 
Dagens erövring: Pappas brödrost har nu efter lång och trogen tjänst lämnat hans hem och intagit min diskbänk istället - till frukost imorgon blir det alltså rostat bröd - med räkost! 
 
Dagens ord: Nu, nu, nu! Fisk, fisk, fisk! Varje gång flötet rörde sig och ryckte lite när jag fiskade - det där med att man måste va tyst när man metar har jag aldrig förstått mig på
 
Dagens upplevelse: Fick köra med helljusen på hem från flugebo - det var ett tag sen man behövde göra det senast
 
Dagens lukt: Feesk och så lite maskinälvor på det - fiskemys
 
 
  

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ha ha ha, vadå varma mackor o te???? Åt ni inte era stooooora fiskar fint grillade ;) :)

    Svar: Mja vi lät farmors katter få en brakmåltid istället ;)
    -

    2013-07-10 | 19:14:43

Kommentera inlägget här: