Kan inte sova så skrivet ett blogginlägg o hoppas jag kan rensa huvudet lite. Jag har nu bott själv i exakt åttio dagar (såg jag nu när jag räknade) och jag mår bättre än på länge. Jag har så länge jag kan minnas längtat och haft en dröm om att flytta hemifrån, in i något eget. Det är inte så att jag vantrivts hemma, inte ofta i alla fall, utan jag har bara viljat flytta och jag vet inte varför.
 
Lägenheten jag hyr nu är inte särskilt stor, helt lagom för mig, jag har inget behov av en större och det gör ju att hyran är väldigt vettig tycker jag. Vill hellre kunna unna mig lite extra än att lägga 1000-1500 mer för 10 extra kvm att städa. Den är dock, enligt mig, väldigt fräsch, grannarna är lugna och allt funkar väldigt bra, har inte haft några problem alls hittills. Allt känns överlag mycket bra. Jag tycker att det finns inget bättre och mer avkopplande än att gå runt och pyssla, fixa och damma här i min lägenhet. Jag älskar ansvaret och känslan av att veta att jag klarar mig helt själv, jag tror det är det som får mig att må bättre än på länge.
 
Visst ibland är jag trött och tycker alla hushållssysslor är ansträngande men det är väldigt sällsynt. Klart jag saknar att laga matlådan tillsammans med pappa varje dag, en väldigt trevlig stund på dagen, och ha någon att siita o reflektera framför tvn med men oftast är jag så trött när jag kommer hem om dagarna så att det kan va skönt med lite egentid. Har ju haft min pojkvän sovandes här de senaste helgerna och det är kul som lite omväxling. Gillar att pyssla om honom när han är här, laga mat till honom och så 
 
Tycker det är skönt att bo i stan och ha allting nära inom gångavstånd men är ju inbiten lantis då jag har bott på landet hela mitt liv så klart jag saknar det. Inte så mycket nu kanske men kommer förmodligen att känna av det mer framåt våren och sommaren då jag vet att alla körsbärs- och äppelträden hemma blommar och trädgården vaknar till liv. Älskar att va ute i den och pyssla och plantera men det är ju bara att jag åker hem dit när jag inte jobbar och hjälper till om jag skulle känna för det. Eller bara åka dit o ta en fika o få lite frisk luft funkar ju fint med :)
 
Jag är huslig av mig och hoppas att jag alltid förblir det och tycker om att vara det för det får mig må bra. Älskar att ha ordning omkring mig, känns även som att det blir ordning i mig då. 
 
Bild mamma tog på mig när jag höll på o packa upp vid inflyttningen :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: